خواص خرما برای سلامتی قلب

فقط تعداد کمی خرما را در روز برای بهبود سلامت قلب خود بخورید ؛ آنتی اکسیدان ها در خرماها باعث جلوگیری از آترواسکلروز می شوند که اساسا باعث سخت شدن شریان ها و ایجاد لخته می شود این آنتی اکسیدان ها حذف کلسترول را از سلول های عروقی تحریک می کنند. خرما نیز شامل ایزوفلاون است که شناخته شده برای کاهش خطر بیماری قلبی عروقی می باشد.
خرما برای حفظ سلامت قلب بسیار موثر است. تعدادی خرما را یک شب در آب بخیسانید،‌ سپس هنگام صبح، آن‌ها را له کنید و مصرف نمایید؛ طبق یافته‌های علمی، این کار در تقویت قلب تاثیر مثبتی دارد. هم‌چنین خرما منبعی غنی از پتاسیم است؛ مطالعات نشان داده‌اند پتاسیم می‌تواند خطر سکته‌ی مغزی و دیگر بیماری‌های مرتبط با قلب را کاهش دهد. به علاوه، پژوهشگران مصرف خرما را به عنوان راهی سالم و خوشمزه برای کاهش سطوح کلسترول LDL در بدن توصیه می‌کنند؛ LDL یکی از عوامل اصلی سکته‌های قلبی، بیماری قلبی، و سکته‌ی مغزی به شمار می‌رود. بنابراین، مصرف هفته‌ای دو وعده خرما می‌تواند به واقع سلامت عمومی قلب را بهبود ببخشد.
به خاطر غنی بودن از مواد معدنی مانند پتاسیم، خرما واقعا می‌تواند به کاهش خطر سکته‌ و سایر بیماری‌های مربوط به قلب کمک کند. فقط همین نیست، در پژوهش‌ها پی برده‌اند در ازای هر ۱۰۰ میلی گرم منیزیم که یک فرد در روز مصرف می‌کند خطر سکته‌ در او تا ۹٪ کاهش پیدا می‌کند.